.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش انتقادی آیت الله مصباح به احمدی نژاد

موج انتقادات علما از اظهارات رئیس جمهور درباره کیفبت برخورد با بدحجابی، به آیت الله مصباح یزدی از برجسته ترین چهرهای مذهبی حامی دولت نیز رسید.

به گزارش سرویس سیاسی «فردا» به نقل از رسا، آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که به جهت میراث نامبارک رژیم گذشته عده ای گمان می کنند که دستگاه های حاکم در برابر دین مردم مسؤولیتی ندارند و این عمل بر عهده حوزه و دیگر نهادها است، اظهار داشت: این تفکر از مایه سکولار تفکیک دین از سیاست است ولی در بینش اسلامی حفظ دین مردم بزرگترین وظیفه دستگاه های حاکم است.

ایت الله مصباح یزدی درجلسه اخلاق خود با حضور طلاب، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در دفتر رهبر انقلاب در قم با اشاره به اهمیت وظیفه ما در برابر فتنه های احتمالی و عبرت گرفتن از تاریخ برای آینده گفت: فتنه اخیر آخرین فتنه نخواهد بود و امتحال الهی به عنوان یک سنت باقی است و اعتقادات و دین افراد در آزمایش های سنگین تری امتحان خواهد شد.

وی با تاکید بر این که باید در برابر فتنه های آتی آمادگی داشته باشیم و همانند برخی گروه ها و افراد به دام شیطان نیفتیم و در امتحان رفوزه نشویم، ابراز داشت: وظیفه ما در برابر فتنه در یک کلمه عمل به اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عموم مردم، نخبگان و خواص جامعه و مسؤولین حکومت در برابر فتنه وظایفی دارند، بیان داشت: تقویت ایمان و اعتقادات، احیای امر به معروف و نهی از منکر و نظارت عمومی و حفظ ولایت فقیه به عنوان محور وحدت در اختلافات، سه وظیفه اصلی است.

وی با اشاره به این که نخبگان در بین مردم تاثیرگزار هستند و بیشتر بار مسؤولیت سمت مسولان نظام است، اظهار داشت: خواص جامعه خصوصا روحانیت و علما علاوه بر بالابردن سطح معلومات دینی مردم ساده زیستی، صداقت، عدم توجه به دنیا و تقوای عمل را رعایت کنند و زمینه رشد فرهنگ دینی را ارتقا دهند.

استاد علوم عقلی حوزه علمیه با بیان این که جامعه نیاز به انسجام دارد و پراکندگی موجب زوال جامعه خواهد شد، ابراز داشت: برخی از نخبگان خود را لیدر می دانند و خودشان عامل اختلاف می شوند در حالی که این افراد باید اختلافات را دلسوزانه حل کنند و افراد بیگانه را بدون تعارف از خود طرد کنند.

وی با بیان این که در فتنه های اجتماعی علاوه بر حفظ دین نسبت به دیگران هم مسؤولیت داریم، خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اعظم فرایض است و بقای دیگر فرایض در گرو این مساله است که متاسفانه عمل به این فریضه به خاطر فرهنگ شیطانی حاکم بر دنیا از دیگر زمان ها سخت تر شده است.

وی با اشاره به این که به جهت میراث نامبارک رژیم گذشته عده ای گمان می کنند که دستگاه های حاکم در برابر دین مردم مسؤولیتی ندارند و این عمل بر عهده حوزه و دیگر نهادها است، اظهار داشت: این تفکر از مایه سکولار تفکیک دین از سیاست است ولی در بینش اسلامی حفظ دین مردم بزرگترین وظیفه دستگاه های حاکم است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه از صدر اسلام تا به امروز نفوذ در دستگاه های رسمی مهم ترین راه بیگانگان برای فتنه افکنی بوده است، گفت: دستگاه های نظام باید ازنفوذ افراد بیگانه در پست های کلیدی جلوگیری کنند و دشمنان را به مردم معرفی نمایند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با اشاره به اینکه اعتقادات واخلاق، باورها و ارزش ها و عفت، فرهنگ مورد نظر ما است، بیان داشت: بودجه ها و رویکرد های فرهنگی معمولا به سمت ترویج تئاتر، موسیقی، ورزش و برخی از هنرهای زیبا می رود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 خرداد 1389
نساء : مَّنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللّهَ وَمَن تَوَلَّى فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ﴿ 80 ﴾
انعام : وَلَوْ شَاء اللّهُ مَا أَشْرَكُواْ وَمَا جَعَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ ﴿ 107 ﴾
انعام : قَدْ جَاءكُم بَصَآئِرُ مِن رَّبِّكُمْ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ عَمِيَ فَعَلَيْهَا وَمَا أَنَاْ عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ
شوری : وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَولِيَاء اللَّهُ حَفِيظٌ عَلَيْهِمْ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ ﴿ 6 ﴾
شوری : فَإِنْ أَعْرَضُوا فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا إِنْ عَلَيْكَ إِلَّا الْبَلَاغُ
مائده : مَّا عَلَى الرَّسُولِ إِلاَّ الْبَلاَغُ وَاللّهُ يَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا تَكْتُمُونَ ﴿ 99 ﴾
نحل : فَإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلاَغُ الْمُبِينُ ﴿ 82 ﴾ جزء 14
.........
.......

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.183 seconds.